Sådan får man som virksomhed mest ud af sin messeoplevelse

Dette indhold er sponsoreret

Når man som virksomhed deltager i en messe, er det vigtigt at have nogle klare mål for, hvad man ønsker at opnå med deltagelsen. Det kan være alt lige fra at finde ud af, hvilke konkurrenter der er på markedet, få et overblik over de nyeste trends og produkter eller rekruttere nye medarbejdere. Det gælder også ofte om at nå ud til nye kunder, hvorfor det er en god idé med reklamer og reklamegaver, når man er på messe. Læs med her og få gode råd til, hvordan I som virksomhed kan få mest muligt ud af jeres messeoplevelse.

Giv dine besøgende noget at tage med hjem – eksempelvis reklamegaver eller kort

Når man har besøgende i sin stand, så er det altid en god idé at have noget at give dem med hjem, for eksempel slik, en nøglering eller visitkort. Skal du bruge reklameslik med eget logo til messer kan du finde det hos Axon. Reklamegaver behøver ikke at være dyre, og det er faktisk ofte de billige reklamegaver, der bliver brugt mest. Visitkort og foldere er også en god idé. På den måde kan kunder og partnere let finde dine informationer og holder kontakten efter messen er afsluttet. Kort og reklamegaver gør også, at virksomheden ikke bliver glemt hurtigt.

Sørg for at have god plads omkring din stand

Når man skal have en stand på en messe eller lignende, er det vigtigt at have god plads omkring sin stand. For det første giver det et mere professionelt udtryk, hvis man ikke står helt tæt på andre boder eller kunden, når de kommer hen til ens stand. Det kan virke for overvældende og rodet, hvis der sker for meget på én gang. Derudover kan det være svært at finde rundt i alle varerne, hvis de står alt for tæt sammen. Dette kan afskrække potentielle kunder fra at købe noget hos dig. Derfor er det en god idé at have lidt mere plads omkring din stand.

Udnyt sociale medier under messen

Når man deltager i en messe, er det vigtigt at have en plan for, hvordan man vil promovere sin virksomhed. Udover reklameartikler er en af de billigere muligheder at udnytte de sociale medier til at promovere sin virksomhed under messen. Dette kan man gøre ved først og fremmest at oprette et hashtag for messen, som alle, der deltager i messen, kan bruge når de poster noget på sociale medier fra messen. På denne måde bliver dit brand eller din virksomhed mere synlig, og du kan samle diverse indhold fra messen på ét sted.