Tid til en renovering?

Et nyt år giver næsten altid anledning til en masse overvejelser, og tit handler overvejelserne om at rydde op og forandre. De fleste mennesker har et eller andet de drømmer om at ændre ved enten sig selv eller ved deres bolig, men opgaven kan virke uoverskuelig at få begyndt på. Inden du giver dig i kast med renovering af dig selv, dit hus eller din lejlighed, er det dog vigtigt at planlægge på forhånd. Når du gør det, er det i hvert fald ikke overraskelser, der sætter en stopper for, at du når i mål med dit projekt. Planlægning og research gør også, at du har det bedst mulige udgangspunkt for at udføre renoveringen så billigt som overhovedet muligt uden at gå på kompromis med kvaliteten. 

Om du bor i Gladsaxe eller et hvilket som helst andet sted i landet, er uden betydning for, hvor godt du kan planlægge renoveringen. Du er måske i gang med en renovering i Roskilde eller et helt fjerde sted, og her er internettet din ven. Overalt i landet findes forskellige muligheder for at leje eller købe sig til hjælpemidler, der gør dit liv nemmere, når du pukler med fysisk hårdt arbejde. De færreste har mulighed for at opbevare møbler – hvad enten de skal gemmes eller smides ud – på matriklen, og da slet ikke, når der samtidig foregår en renovering. En oplagt mulighed kunne derfor være at leje en affaldscontainer til netop det formål.

Smid det hele i affaldscontaineren

… og få det kørt til genbrugspladsen eller brug affaldscontaineren til at opbevare dine møbler til du er færdig med at renovere. Hvis det er den helt store renovering med nedrivning af mure du skal i gang med, er en affaldscontainer også oplagt til at opbevare og transportere murbrokker, rør og ledninger. Inden du går i gang med at undersøge markedet, er det naturligvis vigtigt at du har styr på, hvad der skal opbevares i affaldscontaineren, og altså, hvad du skal have lavet og får brug for at få kørt væk eller opbevare midlertidigt. Du skal naturligvis også have styr på, hvor meget dine ting kommer til at fylde – dette måles naturligvis i kubikmeter, ligesom affaldscontainerens kapacitet, og det bør du være opmærksom på, når du leder efter en passende container.

Hvis du alene skal have fjernet tapet, er behovet for at leje en affaldscontainer til formålet, måske ikke så stort. Er det derimod murbrokker, porcelæn fra eksempelvis vaske eller WC-kummer eller fliser fra en væg er en container optimal. Ligesådan, hvis der er tale om møbler, der skal opbevares. Er det møbler eller lignende, du har brug for midlertidigt at få af vejen, bør du tænke over, hvordan du stabler eller i det hele taget placerer møblerne i affaldscontaineren.

At stable og løfte korrekt

Hvis du lejer affaldscontaineren til opbevaring eller transport, betaler du dig måske også fra det hårde arbejde. I så fald er det ikke så relevant, at du kan løfte og stable korrekt. Hvis du derimod selv skal i gang med det hårde, fysiske arbejde, er det vigtigt, at du har styr på de rette løfteteknikker eller i hvert fald, at du tænker dig godt om inden du begynder arbejdet. De tunge møbler bør stå nederst og inderst, og er møblerne skrøbelige, bør du ikke placere noget tungt ovenpå. En idé kan også være at skærme møblerne med tæpper eller lignende, så du undgår ridser. Selve løfteteknikken kender du måske allerede, men ellers har du et godt udgangspunkt, hvis du altid husker at bøje i knæene i stedet for at bøje i ryggen, når du skal samle noget tungt op.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *